Výběr té pravé lodě v Praze

Vybrat parník v Praze pro Vaši "párty plavbu" není jistě lehkým úkolem. V pražském centru kotví více jak čtyři desítky plavidel! Každá z lodí má jiné parametry, jiné kapacitní možnosti, jiný harmonogram plaveb. 

Parník, který dokáže uspokojit Vaše požadavky

Jenže kdo se v tak širokém spektru plavidel má orientovat? Která loď je ta pravá? S tím dokážeme zasvěceně poradit! Spolupracujeme s naprostou většinou lodí v Praze, a pokryjeme tak 99% Vašich náročných požadavků na prostory, cenu, servis, místa kotvení a dalších kritérií, které jsou pro Vás důležité. Vždy najdeme řešení a loď, která bude vhodná pro daný datum Vaší plavby. Nemusíte tak měnit datum plavby, které je pro Vás důležité, když Vás jedna loď odmítla. Výběr nevhodné lodě může navíc ovlivnit cenu Vaší plavby i o desetitisíce!

Proto neriskujte zbytečně promrhané prostředky z Vašeho rozpočtu, obraťte se na nás a my vše zařídíme. Vyhněte se stresu a svěřte přípravu Vaší plavby, firemního večírku, nebo rodinné oslavy na lodi do našich rukou.

Historie parníků 

Parník,


byla původně loď poháněná parním strojem, později i parní turbínou. V současné době je tímto slovem neodborně označována i motorová loď pro hromadnou dopravu osob. Nejznámější podobou parníku z minulosti je kolesový parník. Šroubové parníky byly pak ve velkém stavěny od 19. až do poloviny 20. století. První parník sestrojil Robert Fulton roku 1803.

Parníky v Česku a v Praze

Parníky brázdily od 19. století i vody Vltavy a Labe, z Prahy po Vltavě na Slapskou přehradu nebo po Labi od saských Drážďan přes Děčín, Litoměřice a Mělník a po Vltavě až po Prahu. V některých úsecích (například jižně od Prahy) měly původně i nemalý dopravní význam, protože podél řek vedlo méně silnic a železnic.
Jedním z prvních, kdo experimentoval s paroplavebními pokusy byl Josef Božek, který předvedl skutečnou paroloď v Praze ve Stromovce 1. června 1817. K praktickému využití parníků ale došlo až o dvě desetiletí později. Nemalou měrou k tomu přispělo odstranění četných cel, které do té doby značně komplikovala a zdržovala plavbu po Labi. Toto uvolnění plavby na lodi posléze využila skupina pražských podnikatelů a v květnu 1822 byla založena Pražská plavební společnost, později přejmenovanou na Pražskou společnost pro plavbu parní a plachetní.
V roce 1865 byla založena Pražská společnost pro paroplavbu na řece Vltavě, důležitou roli v tomto sehrál pozdější primátor František Dittrich. Prvním parníkem, který byl po udělení koncese císařem Františkem spuštěn na vodu, byl parník Praha – Prag. I přes ekonomické problémy v roce 1866 v době prusko-rakouské války se společnosti dařilo velmi dobře a koncem století se flotila parníků značně rozrostla. V roce 1921 už čítala 8 velkých a 2 menší kolesové parníky, 13 vrtulových parníků a 23 lodí s vlastním pohonem.

Zdroj: wikipedia - Parník

Parníky Praha - Pronájem parníku na firemní oslavu. Parníky Praha - Lodě na Vltavě. Parníky Praha - narozeninové večírky, oslavy. Parníky Praha - firemní párty na lodi.

Sdílejte s přáteli

Zadejte svou e-mailovou adresu
a získejte k objednávce lístky pro 2 osoby
na plavbu na výletním parníku
v hodnotě 580,- Kč zdarma!

 
Zavřít
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. ok